14 februar, 2012

Størrelse 0 eller nyde en kage eller to


I de sidste par uger, har der i blog-land været store diskussioner omkring kvindekroppen. 
Det hele startede da den svenske blogger ...... lagde dette(link) indlæg ud, hvori der var billeder af hende selv i bikini. Det var disse billeder som skabte stor diskussion, da hun ikke lever op til det vi i dag anser som en smuk kvindekrop. Hun er ganske normal og har lidt ekstra fedt som vi alle har, i stedet for at være en str. 32 uden nogen kvindelige former. 
Diskussionen stormede både på hendes blog og generelt i de svenske medier. Og det bredte sig også til Danmark, hvor danske bloggere gav deres mening til kende. 

Og jeg må da sige at det er godt der kommer fokus på man ikke behøves at se ud som de ultra tynde modeller, men har dog en lidt anden personlig holdning end de andre danske bloggere. Jeg synes nemlig man er blevet tydet ørerne fulde om at man har det bedre når man accepter de ekstra kilo. Og ja det er sikkert rigtig, men for mig selv er det lidt anderledes.
Jeg brugte lang tid på at tabe mig de ekstra kilo, og kunne stadig godt tænke mig at tabe mig lidt mere. Men jeg har dog fundet en balance mellem det at være ked af min krop og mellem at kunne nyde en kage og andet i ny og næ. 
Så derfor har jeg personligt den holdning at man gerne må være lidt utilfreds og ville tabe sig, men så skal man også gøre det. Og bagefter kunne stoppe igen, når man har det bedre med sin krop. For det er den balance jeg har fundet og har brugt en del tid på at finde. Og ja, jeg har det bedre med mig selv nu jeg er lidt tyndere, men kunne da stadig godt tænke mig en anden krop. Men jeg ved at jeg har kvindelige former og jeg aldrig vil kunne slippe for dem, og det er jeg glad for! Og vil hellere veje det jeg vejer nu også kunne spise flot cupcake end at være på konstant kur.

Men I skal nok ikke lige forvente jeg flasher bikini billeder i den nærmeste fremtid, medmindre jeg lige får lidt mere selvtillid ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar